Ultima OrĂ
Top Ştiri
Curs Valutar
Convertor valutar, Curs BNM la 31.07.2010
1 Leu
1 Euro
16.0557
1 USD
12.2698
1 RON
3.7718
1 Rubla
0.4070
Horoscop

Locuitorii a doua sate din Moldova traiesc ca in epoca primitiva


20:30, 8 Februarie 2010
, Pro TV

Trimite unui prieten Mareste Fontul Trimite unui prieten Trimite unui prieten Trimite unui prieten
Strigator la cer. Locuitorii a doua sate din din raionul Causeni traiesc in secolul 21, ca in epoca primitiva. Oamenii nu au apa, gaz, o biserica sau un magazin alimentar, iar la punct medical nici nu mai viseaza. Mai nou, au ramas si fara scoala. Din cauza drumului rau, copiii nu merg deja de aproape 2 luni la liceu.


La auzul ca vine televiziunea, satenii din Plopi si Florica s-au adunat la margine de sat pentru a-si spune pasul.

Mai nou cele doua sate au ramas si fara scoala. Aceste doua localitati au fost incluse in procesul de optimizare a invatamantului. Asa ca pe poarta gimnaziului din Florica sta un lacat mare, iar salile de clasa au fost sigilate. Pe unele table mai pot fi citite mesajele de adio ale elevilor. Fara scoala lor, zilnic cei 40 de copii care au mai ramas in aceste doua sate, trebuie sa parcurga mai bine de 10 kilometri pana in satul Cascalia. Din cauza drumului inzapezit insa de la mijlocul lui decembrie ei nu mai merg la ore.

Presedintele raionului Causeni stie despre situatia locuitorilor din cele doua sate. Are raspunsuri la toate intrebarile, mai putin solutii. Atat primarul cat si satenii cer ajutor de la Guvern. Astazi oamenii au trimis o scrisoare Ministerului Educatiei si premierului Vlad Filat in care cer conditii minime de trai. In satele Florica si Plopi, situate la aproape 50 de kilometri de centrul raional, locuiesc circa 600 de oameni.
Alte ştiri despre: scoala, Causeni, sat,

Publicitate



Opiniile exprimate pe acest site nu coincid neapărat cu opinia Pro TV Chişinău. Utilizatorii sunt responsabili pentru propriile comentarii. Administraţia site-lui nu cenzurează mesajele, dar va scoate comentariile care conţin cuvinte obscene.

21:33, 8 Februarie 2010

ne gatim si noi (de viktor)

degraba vom trai si in Chisinau ca in epoca primitiva,ne mai ridika de kiteva ori prturile si trecem sa traim in pestere,SUPER VIITOR

21:46, 8 Februarie 2010

Satele Plop si Florika (de Diana)

E strigator la cer ceia ce se intimpla.....Nu exista nimic in cele 2 sate..nici medic,nici drumuri,nici scoala,nici magazin....e bataie de joc de populatie,600 de suflete se chinuie zi de zi...Daca ar fi conditii adecvate casele nu s-ar rispi si nici populatia nu ar pleca..Aceste persoane au rude care le duc lipsa,mai ales cind este iarna acolo ajungi doar cu ,,avionul,,dar de tineret nici nu mai vorbim,exista o casa de cultura care seamana cu un grajd si daca vrei sa te distrezi nu exista nici lenoleum,existind gauri in podea,putind sa iti rupi picioarele..Bravo Pro Tv ca ati aratat lumii situatia data si sper din suflet ca guvernul nu va raminea indiferent!

21:56, 8 Februarie 2010

Ungheni (de Agafia Tarna)

Aha 2 sate? sunt zeci de sate in Moldova ,daca nu mai multe! Ducetiva in raionul Ungheni,satele de pe riul Cula, Sinesti vechi,Boghenii vechi,Minzatesti si altele si va veti convinge ca e o apocalipsa in satele din Moldova!

22:38, 8 Februarie 2010

mai (de Ellyna)

Mai viktore, de ce nu-ti convin preturile, daca asa ne asteapta un SUPER VIITOR si foarte frumos. Pur si simplu, tu inca nu constientizezi acest lucru. Trebuie rabdare in toate, dar moldoveanul niciodata nu-i multumit.

23:10, 8 Februarie 2010

of... Moldova (de Vlad)

e trist ..dar e vina lor a acestor bieti oameni ...de ce au votat comunistii ? eata si rezultatul la 8 ani de guvernare comunista, poftiti ! Aceasta situatie nu s-a creat de eri sau de o luna in urma..au durat ani .. Mai votati PCRM ...

23:21, 8 Februarie 2010

Pacat! (de Victoria)

Stiu si eu o profesoara din Florica, care a plecat la munca in Moscoca, si cred ca nu e unica. La noi in Moldova mai sunt asa sate unde oamenii sunt la limita subzistentei, motiv pentru care tinerii pleaca .Pacat! P.S. Directoarea Liceului Coscallia e Galina POPESCU nu Ciobanu.

23:25, 8 Februarie 2010

vedeti cum votati ! (de Vlad)

'Atat primarul cat si satenii cer ajutor de la Guvern' - interesant, acestor oameni nu lea fost rau cit erau comunistii ? De ce nau cerut atunci ajutor? Eau votat pe comunisti, acum 'culeg ce au semanat'...Noi insa am fost nevoiti din cauza la asa 'electorat' sa parasim Moldova, sa plecam peste hotare, poate acum va ajunge si la dinsii ce inseamna sa 'alegi corect' !

23:26, 8 Februarie 2010

Mai atenti! (de Victoria)

Directoarea Liceului Coscalia e Galina POPESCU nu Ciobanu. ProTV, fiti mai atenti ati mai "rebotezat" persoane.

23:45, 8 Februarie 2010

cenzura ? (de vlad )

Nu inteleg de ce nu-mi apar comentariile, ce-i asta au adormit toti la PRO TV sau ...cenzura ?

00:06, 9 Februarie 2010

opinie (de steve)

mai era un individ care se lauda cu "prosperitatea " satelor din republica moldova in raport cu cele din romania,cautati pe google selimbar,sacalaz,gir oc,si atunci mai vorbim

00:10, 9 Februarie 2010

......... (de v)

pentru - de Ellyna - Dumneavoastra cred ca mai intii ati scris,pe urma v-ati ghindit la ceia ce ati scris.

00:34, 9 Februarie 2010

Rusine (de shuler)

Sunt mult mai multe sate cu aceasta problema.Satul arde iar baba(conducerea)se piaptana.

01:05, 9 Februarie 2010

p/u Ellyna (de Anton)

Salut!Probabil esti un copil si astepti sa-ti dea parintii ,care si ei la sigur isi bat capul sa te intretina ,iar tu stai in fata calculatorului, esti multumita si ai rabdare in toate. Sunt bani furati din Moldova,care trebuie returnati si pusi in buget,dar nu luati tot de la tarani,prin scumpiri etc. Dar p/u aceasta trebuie sa muncim , mai ales acestea care scumpesc .Asemenea sate in MD sunt multe, cu parere de rau.

01:24, 9 Februarie 2010

subiect (de numele)

mai mai, noi traim in centru raional si n-avem nimic da ei au iesit la vorba, aici oamenii singuri au construit arteziene, au tras gaz. Citeva mii de euro se plateste pentru o casa ca sa o gazifice, vor asa preturi? ce tine de doctor si scoala da e rau ca nu-s, dar asta e situatia, multumitii pe comunisti ca au fugarit toti profesorii in Italia.

07:50, 9 Februarie 2010

satele (de edi)

vad ca saracia de aici nui de un an si nici de doi dar de ce pina acum acesti oameni nusau revoltat aceasta este ocomanda politica bine gindita de comunisti caci saracia nusa format in citeva luni ei zac in acesta mlastina de ani de zile dar iata ca abia acum sau dezmeticit cu parere de rau majoritatea satelor se afla inaceasta situatie.

08:31, 9 Februarie 2010

cand a fost voronin la putere (de mihail)

PRO TV cand era Voronin presedinte ce nati vizitat asa sate sa le aratati oamenilor cum rezolva comunistii problemele cetatenilor atunci!!

08:32, 9 Februarie 2010

E adevarat. (de Locuitor din Coscalia)

Sunt bastinas din Coscalia unde vin la scoala cei din Florica. Da e adevarat ce se face acolo, nici transportul public nu merge acolo de cind ma tin eu minte. Situatia era grea in acele sate inca foarte demult. Bine ca au ajuns la TV locuitorii satului.

08:46, 9 Februarie 2010

satele (de adi)

in Moildova majoritatea satelor traesc in asemenia conditii dar cum sa facut ca acesti oameni nau vazut pina acum cei cu ei sau li se spunea ca traesc bine si ei orbiti de dragoste fata de tatuca vladimir nicolaevici nici nusi dadeau seama ce se intimpla

08:50, 9 Februarie 2010

cand a fost voronin la putere (de mihail)

PRO TV cand era Voronin presedinte ce nati vizitat asa sate sa le aratati oamenilor cum rezolva comunistii problemele cetatenilor atunci!!

09:07, 9 Februarie 2010

numai 2???? (de ViKtor K)

Astea 2 sate au ajuns la TV. dar sunt inca zeci de astfel de sate. ProTV este un TV al capitalei mai mult si il mira cind aude vrio noutate de asta. dar mai ducetiva pe la tara. Incercati sa mergeti seara - si veti vedea (adica nu veti vedea, caci nui lumina) in ce conditii locuesc si muncesc taranii - fara canalizare, fara apa, fara farmacii, fara medici, acum si scolile le mai inchid , cica reforme in educatie; fara piine in magazine sau numai de un fel si cea calit. 2 sau 3 veche(apoi cei de la combinatul de piine spun ca nu le e convenabil, ca oamenii coc piinea, pai ce sa faca, sa moara de foame?), fara drumuri, fara..., fara..., fara.....

09:35, 9 Februarie 2010

despre noi (de Eleonora)

Tare s-a mai invatat lumea cu comunismul...magazin sa le deschida cineva, medic sa le aduca cineva, apa sa le faca tot cineva...dar ce face fiecare dintre ei pentru a schimba lucrurile? Staiele de pe doamna care vorbeste la inceput nu par sa fie din era primitiva.. Dupa rasboi lumea o ducea si mai greu, dar tarile care au stiut ce vreau,au strins ruinele, au strins centura la briu si s-au apucat de lucru. O rana nu se vindeca de azi pe miine, tre s-o ingrigesti, s-o ungi cu alifie mult timp ca pe urma sa traiesti fara durere...

11:00, 9 Februarie 2010

moldova patria mea (de t34)

OAMENI BUNI NU-I DE MIRARE NIMIK.... TOATA POPULATIA TARII NOASTRE TRAIESTE CA IN EPOCA DE PIATRA. MA DOARE INIMA SA VAD CE SE PETRECE IN JUR

11:15, 9 Februarie 2010

oameni di 2 sate di moldova traiesc ca in epoca primitiva (de costantin)

rusine ,s-a multumim comunistilor bolsevici ,s-a multumim rusiei ,s-a le multumim celor care sunt orbi si care voteza cu criminali comunisti ,le multumim pt viata buna si prospera pe care o facem ,desteaptate romane

11:18, 9 Februarie 2010

satele (de sav)

doamne tocmai si mie misa facut jale de acel om care scrie ca il doare inima mai bine judecati cu capul sinu ajungeati sa vadoara inima.Bunelul meu avea o vorba omul nui sarac din cauza saraciei dar din cauza ca este sarac de minte.

11:38, 9 Februarie 2010

rusine (de olga)

cred ca in viitorul apropiat, asa gen de localitati ar sa fie 10 si 100, am sperat in liberali, dar urit procedeaza cu cei care au crezut ca exista lumina la sfirsitul tunelului, asa ca se-ncepe povestea stiuta pentru toti”vechea conducere e de vina”

12:43, 9 Februarie 2010

saracie (de andrei)

si mai vrem in Europa

12:51, 9 Februarie 2010

Epoca comunista, nu primitiva (de Dorin)

Situatia satelor din comuna Coscalia e cunoscuta de mult timp, fosta guvernare de nenumarate ori au fost in vizite electorale, Voronin de fiecare data insista la crearea raionului Cainari, vedea un potential infloritor intr-o zona unde coruptia a fost cu greu dezradacinata odata cu formarea raionului Causeni. Satul Coscalia poate ca e este mai dezvoltat pt ca are scoala si biserica, dar este la fel de rupt de realitate si lumea exterioara. Apeduct este doar in jumatate de sat, gaz asa si se planifica a fi, iar transportul este o alta mare problema. Iar marea parte a localnicilor sint zombati de "moldova1" si NIT, care in fiecare zi incearca "sa le deskida ochii" despre apocalipsa pe care ii asteapta daca nu vor vota comunistii...

13:05, 9 Februarie 2010

viata (de lake)

cel mai bine traiesc in Sperieti raionul Hancesti!

13:46, 9 Februarie 2010

SI UNDE-S 8 ANI DE PROSPERITATE?? (de OBIECTIV)

Poftim situatia reala din Moldova... si aceasta nu este doar situatia a 2 sate!!!!!! Iata ma intreb eu acuma... unde-s acei 8 ani de prosperitate de care se lauda comunistii???? UNDE-S??? Au dus tara la sapa de lemn... NORMAL CA ACUMA NOUL GUVERN ARE DE SOLUTIONAT NUMAI PROBLEME ACUMULATE DE 8 ANI!!! Daca dupa aceasta perioada de saracire a omului simplu (respectiv - imbogatire a primilor functionari in stat - pentru ca cei care-s functionari simpli - tot saraci sunt cu salar de 1500 de lei) nu a invatat lectia vietii... tot asa o sa traim si in continuare... si mai rau chiar. Noul guvern are nevoie de sustinere si intelegere... asta nu inseamna ca trebuie sa-i lasam sa faca ce vor la guvernare si sa se repete istoria cu voronin care a devenit miliardar in euro in 8 ani. Control trebuie!

13:56, 9 Februarie 2010

satul moldovenesc!!! (de eu)

Da, daca ar fi acestea unicele sate, in raionul Ungheni in afara de cele mentionate, mai sunt si altele, Zazulenii Vechi, unde situatia este la fel de grava! Dar sa vedeti ce preturi sunt acolo la produse de orige tip, totul este cu mult mai scump decit la Chisinau. Si cind mai vezi ce "pravalie" mizerabila este acolo!!! Iti vine sa fugi cit mai departe nu sa cumperi ceva. La anul viitor vor sa mai inchida o scoala, in care invata destul de multi copii! Cica tot intru optimizare! Sarmane le satele noastre, au ramas uitate de toti, lumea nu lucreaza acolo de ani de zile pentru ca nu au unde, oamenii mor incet... De situatia de acolo nici macar nu au cui se jelui. De ei isi mai amintesc doar o data la citiva ani cind vine perioada alegerilor si au nevoie de votul lor, in rest... oameni uitati, parasiti, blestemati! Jalnic si trist!

14:31, 9 Februarie 2010

Singuri treb sa face-ti (de Victor)

NU stiu daq chiar e asha de grav, dar daq erau oameni gospodari ap aveau apa; si v-ati deprins cu apa la robinet?? faceti-va fantani si cu caldarea incetisor si inainte. Sunt multe sate care sunt in aceeashi situatie, si lumea nu se jaluie, traiesc, construiesc, si se dezvolta (singuri). Sante-ti 600 de oameni oare nu puteti construi vreo 4 fantani??? Sobe ave-ti??? De exemplu eu tot am niamuri la tara si am trait veri intregi cand eram mic in sate. Oamenii singuri faceau si drumu pana la trasa, magazinul tot oamenii din sat l-au deschis, barurile tot ei, adica nu am venit eu si am zis hai sa va deschid magazin sarmanii ca traiti asha de rau. Poate sa va deschida un Green Hills pe acolo?? Sau un Nr.1??? Nu fiti lenos si face-ti singuri. Aveti lumina??? Aveti fantana??? Si va mai trebu??? Dusheti-va sa traiti pe Rubliovka daq nu va plashe aishi!!!

14:57, 9 Februarie 2010

Viitorul (de Buzdugan)

În curînd va fi la fel în toată Moldova. 90% din tineret au intenția de a părăsi țara. Numai la sesiunea de iarnă la Alianța Franceză sau inscris peste 1200 de persoane, din care 960 fac franceză pentru a depune dosarul la Ministerul de Emigrare a Canadei...

15:37, 9 Februarie 2010

fyht (de ion)

asa va trebu

15:51, 9 Februarie 2010

saracie (de nika)

sint multe sate in Moldova in situatia data,mai ales cele care sint mai departede centrele raionale

16:08, 9 Februarie 2010

despre cinii vagabonti (de alex)

problema cu cinii vagabonti trebuie rezolvata cit mai repede. deoarece muli oameni sufera din urma lor.

16:14, 9 Februarie 2010

politica (de alex)

daca filat majoreaza preturile si vrea sa traim ca in europa atunci nu trebuie sa majoreze numai preturile ci si saraliile

16:22, 9 Februarie 2010

... (de nu conteaza)

Personal, cunosc situatia din aceste doua sate pentru ca am rude acolo. In privinta votarii comunistilor chiar si domnul Presedinte al Raionului Causeni poate confirma ca locuitorii din aceste doua sate au fost intotdeauna impotriva lor. Conducerea si Ministerul Invatamintului cred ca ar trebui sa mai reflecte asupra situatiei,deoarece este jalnic faptul ca sufera copii nevinoveti care avind scoala inchisa nu vad nici o perspectiva in viitor.Odata cu deschiderea scolii, s-ar solutiona mai multe probleme: copii nu ar avea de mers km intregi prin ger, si s-ar crea locuri de munca pentru profesorii din aceste sate

16:38, 9 Februarie 2010

popor unitiva si nu asteptati sa va dea, oferiti si voi (de Moldova)

Da aceasta situatie nu e de azi sau de o luna de zile.Mergeti ProTV in satele raionului Calarasi satul Dereneu , Radeni,in Bularda special unde de cind am fost nascuta nu a existat scoala, spital, primarie, dar gaz, apa nici vorba nu este, si noi copii mergeam 4 km pe ploi si ninsori si nimanui nu-i pasa de aceasta stare. Problema este in conducerea care a fost si nu in aceasta care este acum. Strigator la cer a fost si in trecut si nu doar acum.

16:54, 9 Februarie 2010

salut (de radama)

dada vlad sunt de acord cu tine.. aceste sate chiar ca au votat majoritatea comunistii.. de ce pina acum cit timp au fost comunistii la putere nu s-a auzit ca duc lipsa de ceva.. insa cum nu sunt la putere deja E STRIGATOR LA CER..Cascalia deja are gaz.. da sunt de acord ca o data pe zi circula si autobusul spre chisinau dar si populatia e mica.. la Florica sunt putini copii elevi.. si de aia cred ca au inchis si scoala.. insa trebuia sa obtina un mijloc de transport pt a duce copiii la cascalia la scoala...Lasa sa mai voteze pe comunisti si vor vedea unde vor ajunge

16:59, 9 Februarie 2010

salut (de radama)

pt.. NU CONTEAZA.. si eu am rude acolo si ma duceam foarte des acolo... insa majoritatea comunistii au votat.. shi chiar si am auzit de chestia asta din propriilor guri ale oamenilor...

17:02, 9 Februarie 2010

LUCRU COMUNISTILOR (de \\\\\\\\\\\)

TATUCA VORONIN A VORBIT CA MOLDOVA TRAESTE CA IN RAI UNDEI LATI VAZUT CINEVA, VREAU SA SPUN CA IN ASA RAI TRAIM CU TOTII MAI OAMENI BUNI SI NU NUMAI ACESTE DOUA SATISOARE, CRED CA CONDUCEREA NOSTRA INTELEGE CE TREBUE DE HOTARIT IN TIMP DE PATRU ANISORI VAD CA NIMIC NU SE MISCA DIN LOC DAR ANUL APROPE A TRECUT.

20:17, 9 Februarie 2010

salvati (de fraga)

ti se rupe inima kiar sa stii ca acasti oameni au nevoie de ajutor,si sa nu faci nimik....si sa numesc conducatori sai lesi pe ei sa traiasca asa...

20:36, 9 Februarie 2010

LOCUITORII A DOUA SATE. (de LOCUITOR COSCALIA)

Avind 2 copii la scoala, stiu despre situatia colegilor lor din Florica si Plop. Pling ei ca n-au scoala, dar ar trebui sa multameasca ca majoritatea nici nu stiu a citi , nemaivorbind de alte cunostinte mai profunde. Lipsesc ca a viscolit, in octombrie de ce lipseau cite 11 zile din 22???????????Ai mei vin acasa si povestesc cum profesorii se chinue cu dinsii si chiar ii protejaza f. mult numai sa-i poata nota cumva si sa-i promoveze clasa. Din cite stiu numai 3-4 profesori au studii da ceilalti s-au reprofilat din agronomi, contabili cu studii de cindva si acelea prin corespondenta.Am mai auzit vorbe ca profesorii di Coscalia au inchis scoala lor ca sa le mareasca salariile. Cit despre srae --acesta e un cult al acestor sate. SI acum mai pling comunistii ca le-au promis multe.

22:05, 9 Februarie 2010

Nu fiti rautaciosi (de Diana)

Ei nu au votat comunistii..Si in privinta imbracamintei,ce inseamnna ca daca locuiesti intr-un sat mic si parasit trebuie sa iti pui un sac in cap....Lumea e buna doar de criticat de alt ceva mai putin......

22:14, 9 Februarie 2010

Saracia (de Diana)

Daca satele Plop si Florica nu au conditii adecvate nu inseamna ca oamenii sunt primitivi,sau mai vad pe aici ca nu sunt gospodari sunt e inca si foarte buni gospodari,fintini au construit ceea ce era in puterea,dar de medic,scoala,drumuri cum sa rezolve?????Are puterea un om de la tara sa faca drumuri sau pentru asta exista conducerea.....Daca am face tot singuri pentru ce dar conducere????????

22:21, 9 Februarie 2010

Pt PRO TV (de Dorin)

Draga PRO TV, titlul reportajului vostru este caracteristic nu doar celor doua sate, ci intregii Moldove rurale. Doar ca merita sa fie abordate toate aspectele, nu doar redarea impresiei de 5 minute "la fatsa locului". Nu merita exagerata situatia cu drumul de parca acolo este al doilea zid al Berlinului... Da, e incredibil, dar altceva... In cele doua sate situatia e ca sint mai multi profesori ca elevi, doar citiva dintre ei avind studii pedagogice. Cum va imaginati o clasa din 3 elevi? Ion Creanga avea mai multi. Cu toate ca au avut scoala in sat, elevii veniti de acolo cu greu citesc. Drumul de iarna impracticabil poate si este un pretext, dar ar trebui mentionat si ca de la 1 septembrie cu toate ca nu ningea, chiar si din putinii elevi doar citiva se incumetau sa se duca la scoala, kiar si cu autobuzul... Ar fi timpul ca oamenii sa nu arate cu degetul ci cu ambele miini sa contribuie la dezvoltarea satului lor. La 600 de oameni nu trebuiesc km de tevi pt apa, biserica impunatoare sau autostrade cu 3 benzi... Exista posibilitate sa faca toate astea cu forte proprii, nu din cersit... DAR,train d in era primitiva, locuitorii acestor sate urmaresc tendintele actuale ale "fashion"-ului moldovenesc, si au cite o rochie rosie pentru fiecare electorala. Probabil ati observat ca sint niste cetatence destul de active, problemele lor fiind auzite de tot raionul in ultimul timp. Straniu e faptul ca au trait fara apa si biserica 8 ani, inghitind promisiuni, iar la TV aratau doar cite centnere de griu au strins la hectar...

00:17, 10 Februarie 2010

....... (de anonim)

Mai Dorine zici ca nu e problema drumurilor,ba chiar este o problema si inca mare ca acolo mai bine de jumate de an nu poti intra,dar aceasta lume are rude,nu sunt uitate...Cum din fortele proprii???Gindesti ce zici??Trebuie de facut 7 km de drum pentru a iesi la sosea??Crezi ca un taran are asa bani pentru a pune ciment pe asa o portiune???RUSINE!!! !

00:20, 10 Februarie 2010

.... (de anonim)

Mai Victore mai bine ai tacea,daca tie nu iti este greu nu poti simti ce viata duc acesti oameni....Da daca poti deschide un Nr.1...Cind vad asa pareri ma ingrozes....e usor de a critica pe cineva,e mai greu ai sustine.....

00:24, 10 Februarie 2010

Florica, Plop (de Anonim)

Ma uit la mesajele voastre si vreau sa va spun ca multi dintre voi nu aveti dreptate. Eu sunt un fost locuitor al acestor sate, vreau sa va spun ca acolo nu este de vina nimeni in afara de acesti locuitori. In aceste doua sate au fost doi medici, a fost o gradinita mare care acuma e distrusa complet, a fost primarie pe care tot locuitori au hotarit ca lor nu le trebue si au mutato in s. Coscalia, au avut apa in robinete si ei macar nu vroiau sa stringa cite 5 lei pe luna pentru a achita electricitatea care mergea la artiziana. Multi dintre cei care au intimpinat jurnalistii de la protv, ei si sunt acei oameni care au distrus acel sat. Ei au furat ferestre, usi si au scos cite o caramida care nici nustiu daca au mai folosito la ceva. Acolo traesc asa un tip de oameni, ca ei nu pling ca lea murit vaca lor dar pling ca a vecinului este inca vie.

10:05, 10 Februarie 2010

Pt Anonim (de Dorin)

Draga anonim, daca puneati cite o caramida sau cite o piatra din ceea ce ati furat faceati drum pina la Cainari, nu Coscalia... Cindva ati avut exact aceleasi conditii ca satele din imprejurimi, doar ca fiecare sat si-a decis ulterior prioritatile, si fiecare gospodar si-a facut conditiile de care are el nevoie...

11:40, 10 Februarie 2010

pentru Dorin (de Anonim)

Eu asta si am incercat sa va spun Dorine, aceste doua sate au avut de toate, chiar si biserica incepuse sa se construiasca acolo.Te gresesti cind spui 'daca puneati cite o caramida sau cite o piatra din ceea ce ati furat faceati drum pina la Cainari, nu Coscalia...' te gresesti. Acolo sint familii care sunt cinstite, isi cistiga banii cinstit,prin munca,dar sunt multe familii ca daca nu eti atent poate sati fure si tie din ograada ceva.

13:59, 10 Februarie 2010

Cel mai periculos om este omul prost dar cu ambitzii. (de MARIN)

Pentru VLADUT .... Te alegem pe tine data viitoare ,, cum crezi se schimba ceva ??? Vash ruga frumos sa nu bagati in fundul acestor oameni toate pacatele pamintesti , cum ar fi ( al 2 razboi mondial,, moartea lui CHENEDI shi mai ales campania voastra electorala...) Indiferent cine sta la putere orice persoana fizica --- orce sat,oras ar trebui sa aiba aceleasi drepturi la existenta ca si toti ceilalti--- adica egale... Daca oamenii au nevoe de un medic, scuza precum ca anume in acest sat nu locueste un medic nu ar trebui sa astupe toate problemele,, oamenii oricum- indiferent ca sunt din PLOP, FLORICA sau din alta localitate, platesc impozite,polita de asigurare ect...... pe toti acesti bani sar putea de gasit o solutie .. ( numai nu ca aceasta care exista la moment )Asta e principala problema a acestor doua sate dupa parerea mea... Noi cei tineri aprofitind de faptul ca inca mai suntem tineri mai rupem coatele si ne mai invirtim noi cumva,ar trebui de gasit o solutie pentru babutele si mosnegutii de aici ca anume ei au nevoe cel mai mult de medic.. Nui lasati sa moara in picioare ca anume ei leau dat de mincare si COMUNISTILOR si LIBERALILOR la toti indiferent de cum se numesc... Auzi tu in privinta furatului drag consatean.. da sa te lamuresc ...de furat da sa furat insa anume cei care au furat in sensul sanatos a cuvintului demult au sterso au ramas asa care cu chirpicelu cum ai spus tu,, asaca tzitz.. La fel primaria ar trebui sashi mai aduca aminte ca din toti banii alocati lor sa mai inparta si cu aceste 2 sate,,gradinita lor au reparato, noua neau inchis si scoala (exemplu) Vad se dau multi cu parerea bravo-- hitri cit duce trenu, voi veniti instalativa, acomodativa pe vriun an de zile apoi mai vorbim daca mai ajungem sa putem vorbi...luati cu voi si partidele ....

17:28, 10 Februarie 2010

intrebare pentru Marin (de Anonim)

Daca cei care au furat ferestrele usile si ... , au ramas in sat, interesant ce au furat cei care au plecat din sat???

19:04, 10 Februarie 2010

12 fetze (de MARIN)

Nimic interesant, daca esti din sat ar trebui sa stii..daca nu nare rost satzi ecsplic, totuna nu vei intzelege.Numai ca la moment problema nu consta in asta.daca nu ai intzeles asta PACAT.

20:50, 10 Februarie 2010

vrem scoala inapoi (de locuitor din ...)

da la kopiii din Florika si Plop la unii nici nu le-ar trebui scoala ca ei nu invata deloc. vin dimineata copie temele de la colegi si incep lectiile.lipsesc din cauza viscolui dar si in toamna cind nu era viscol tot lipseau cu zilele ...asai viata.nu ne place la coscalia noi suntem straini pentru ei mai bine sa invatam la noi ca aici cu cunostintele noastre sintem egali si nu cei mai prosti cum ne socot la Coscalia...

21:33, 10 Februarie 2010

pentru Marin (de Anonim)

Daca esti tu acel Marin pe care il stiu eu, atunci tu tot esti plecat din sat. Reese ca si tu ai fost printre cei ce au furat MULT.

21:57, 10 Februarie 2010

2 sate.... (de anonim)

Da sa spuna macar cite impozite platesc ca au lasat lanurile nearate si de cind ii stim numai cer si cer. Daca i-ar lasa cu noul proect de finantare a invatamintului , apoi ei nu exista nici 2 saptamini. Da ,ferice de ei ca au asa cadre care pot sa ceara si stiu f. bine legile. Medic de familie nu-i nici in Coscalia.Gradinita s-a reparat da au colectat cite 200l de familie si au obtinut un Proiect de la Banca Mondiala. Dar si aici trebuie sa muncesti.Sosea pina la Coscalia este, dar cind ninge trebuie curatita.Directia drumuri ar datora acest lucru , nu primaru sau directoru.LAa iazul dinspre Plop, cind ploua,autobusul nu trece si cei din Plop nu vin, Dar pina acum veneau la scoala din Florica.Acolo si autobusu ii asteapta. copii din alte catune chiar pe jos circula.

23:47, 10 Februarie 2010

Tula (de MARIN)

Pentru cei slabuti...citez -cei ce au furat in sensul mare a cuvintului, adica nu mult, da tot,demult au sterso...Acum spunemi tu ANONIM..unde este scris ca toti cei plecati din sat au furat.Aici sunt redate 2 lucruri diferite.In ce priveste am luat si eu parte la ruinare sau nu-- din fericire eram prea mic ca so fac.Da tu vad te zgudui bine... sau esti unu din cirdu cela?? ti maninca dreptatea?? Afisazati numele macar sa stiu cu cine am onoarea.

00:21, 11 Februarie 2010

iluzii (de expert)

Toti stiu sa ceara si sa acuze. cum s-au strins atitia sa se plinga se pot uni si sa-si rezolve situatia. in Cascalia nu le-a dat Domnul mana cereasca, oamenii au strins bani si au obtinut proiecte ca sa repare gradinita,scoala,ape ductul.ei vor scoala lor ca acolo nu-i verifica nimeni si luna trecea-banul mergea,da prostia copiilor era in floare.nu-i intrece nimeni la gura si fudulie. cum isi astern,asa dorm.

00:33, 11 Februarie 2010

Apasa pe buba (de MARIN)

In privinta la impozite-- pot sati demonstrez ca la un bun procent din populatie sunt platite cu regularitate.bine inteles padure fara uscaciuni nu exista, dar la fel si asta face parte din competenta primariei sa rezolve problema,Asta nu cerem noi cerem si cerem cum ai spuso dar o cere legea,pur si simplu ar trebui un control mai amplu din partea conducerii judetene si sar rezolva credema.In privinta medicului de familie nu am inteles,deci daca nui in Cascalia,atunci in florica de ce ar trebui sa fie da???? corect ??? PACATU TAU...teas vedea eu la vreo 70 de ani sa ajungiin starea lor .. Si la urma urmei voi acolo nu sunteti cu 4 tot cu 2 cred.

11:21, 11 Februarie 2010

Omul sfintseste locul... (de Dorin)

Marin, nu e bine sa dam vina pe oamenii care au plecat. Totusi nu sint aceste sate din cele cu o migrare pronuntata... Intuiesc ca erati 620 de locuitori si acum sinteti 600...Cind te uti de pe Google Earth, se vede foarte bine la cine acoperisurile de la cotetsuri sint din tabla furata ;) In privintsa ajutorului de la primarie, te rog mult sa indici daca cineva de acolo plateste vreun impozit. Paminturile sint pirloaga, dar oamenii de acolo totusi nu pot fi numiti ca sint din era primitiva pt ca nu au tractoare sau sape... Daca elevii de la Florica si Plopi se simt straini si la un nivel mai jos cu invatsatul, ei sint net superior la felul cum sint imbracati, uneori poate jenind alti elevi care mai vin la scoala de dragul invatsatului, imbracandu-se cu ce au si mai modest... M-a impresionat fraza "...sa invatam la noi ca aici cu cunostintele noastre sintem egali.." Si totusi care e nivelul vostru, ca sinteti egali? Dar nu aveti aspiratii sa plecati la un liceu, universitate? Sa fiti egali cu cei din clasa a 2-a toti anii de scoala? Oare kiar adevaratul motiv ca vreti scoala aparte este cel ca sa nu invatati? Eu consider ca ar fi un privilegiu pentru elevii din Florica sa invete la Cascalia, mai ales ca totusi le sint create conditiile... Din Florica nu e cu mult mai mare distanta decit din celalt capat de sat in Coscalia, de unde copiii fac pe jos cite 3 km in fiecare dimineatsa... Si in ciuda distantei, acestia frecventeaza, invatsa, participa la Olimpiade, studiaza la buget in universitati ca ASEM, USM, ULIM, etc. Haideti sa fim de acord ca omul face locul... Kiar si daca aveti careva cerinte, ar trebui inaintate nu la primaria comunei, directia scolii, etc. ci celor pe care pe care i-ati votat si care v-au promis... Si daca si cineva o sa va ajute, pesmetii n-o sa fie muiatsi, oricum o sa fie necesara implicarea voastra, dar aici intuiesc alte probleme...

13:57, 11 Februarie 2010

Pedeasupra se aude mai putin in pantaloni mai tare. (de MARIN)

Pentru Dorin::: Na-i citit atent ..Nu invinovateste nimeni pe cei plecati ,la urma urmei fac si eu parte din ei,dar am vurut a spune ca la momentul de fata este ramas anume acel numar de oameni care au luat parte la ruinare mai putin,sau chear defel. A dica ei trag consecintele. In ce priveste toata laudala asta cu ULIMU -- USM --ASEM ... eu cunosc situatia mai bine din ambele parti credema, din scoala Florica daca luam dupa numarul de elevi au terminat toate aceste institutii mai multi decit in Cascalia. In privinta la conditii laso balta .... profesorii nostri nu sunt cu nimic mai slab instruiti ca la Cascalia, ba din potriva unii din ei sunt chear mai mult iruditzi.Asta o cunosc personal... Sau unit, mina de la mina,banca nationala, ma faci sa rid ,,,, stii cum functioneaza , cum normal ar trebui - locuitorii cer primariei,primariea la rindul ei este OBLIGATA sa ceara de la instantele de mai sus si asa mai departe.Ajutoare oricum se dau nu ?? cind ultima oara sa facut ceva pentru aceste 2sate ??? Da precis ca la cererile primariei intotdeauna se adauga si cuvintele :: uite trebue sa mai tinem in spate si aceste 2 sate ,,,mai datine...cutoateca aici vine o ......Da in privinta pamintului, iti pot demonstra personal la parintii mei de aproape 70 ani, e mai curat ca la tine in ograda , plus la asta regulat sunt platite impozitele. Cum crezi au dreptul la o consultatie medicala normala ???? sau ar trebui sa puna mina la mina ??? Mama la fel o terminat scoala Coscalia dupa cum vezi nu poate face nimic,asaca treba cea ca din Cascalia ese oameni mai destepti NICATIT .....

14:48, 11 Februarie 2010

Sa rogi pe cineva sa te compatimeasca e jalnic... (de Dorin)

Draga Marin, in primul rind vreau sa le doresc sanatate parintilor tai si sa exprim stima pt profesorii din satul tau, mai ales ca 3 dintre ei au si studii pedagogice (dar la urma urmei important e oameni sa fim, nu?)Si bravo celor care au studiat in Florica si au ajuns departe, asta da demonstreaza ca daca este dorintsa invetsi in orice conditii. Nu vreau in nici un caz sa clasez satul Coscalia mai presus de altele, dar Marin, kiar daca iti e greu sa crezi, intr-adevar pentru reparatia scolii si gradinitei au fost implicate fonduri din proiecte straine. Crede-ma ca s-au facut numeroase intruniri cu localnicii, o mare parte din fonduri le-au colectat tot ei(cine nu avea bani aducea cartofi, ulei sau altceva) Important era sa demonstreze ca satenii sustin proiectul si doresc acest lucru pt ca probabil stii ca azi nimeni nu da bani pur si simplu. S-au elaborat proiecte, s-au cautat investitori. Iti dau garantia ca daca voi procedati la fel, aveti toate sansele pt ca implicatia primariei a fost redusa. Ma bucur ca te mindresti cu satul tau asa cum ma mindresc eu cu al meu, dar crede-ma ca e in fortele voastre sa skimbati ceva pentru ca nu se rezuma tot la puterea locala. Cred ca ar fi normal sa pastram tonul politicos si sa continuam sa discutam constructiv, fara atacuri directe, pentru ca kiar nu stii cum e la mine in ograda. In al doilea rind, si daca va fi stirul la briu, nu o sa cer primariei sa-l coseasca. Cu asa parinti gospodari, e deajuns sa mai fie citeva familii ca ei si faceti ordine in tot satul. Nu inteleg de ce acuzati si cereti ceva primariei din coscalia daca voi singuri nu doriti sa fiti in jurisdictia acesteia. Si crede-ma, daca o sa solicitati la raion contrariul, nu cred ca cineva de la primarie o sa protesteze cu flaguri ca nu permit acest lucru... Nu e problema ca stati in spate, dar totusi consider ca meritati o Primarie pe loc, unde sa se decida problemele anume a localnicilor de acolo. Ajutoare nu se dau oricum. Avem o democratie in progres, dar inca nu a sosit timpul ca sa ne aduca ajutoare cu TIR-ul. Marine, kiar ar trebui sa stii situatia, Cascalia nu e o metropola, are si ea probleme si le e greu si oamenilor de acolo, dar inca o sa treaca mult timp cit n-o sa-i ajute altcineva in afara de ei insusi. Doar nu crezi ca undeva in coscalia este izvor de petrol sau mina de aur, ca sa aiba bani de toate astea. Si nici de la raion nu vin fonduri in masini blindate... Avantaj ul acestui reportaj a fost ca a fost atinsa situatia acestor sate, dar era de dorit sa fie elucidata mai profund...

19:44, 11 Februarie 2010

Pentru Dorin (de MARIN)

Este jalnic atunci,,, cind nu poti compatimi, dar de rugat mai devreme sau mai tirziu dumnezeu oricum teapleaca.... De la Cascalia anume de la sat, nici nu cere nimeni nimic.... Cine ca cine dar eu imi dau destul de bine seama, cunosc situatia, mare diferenta intre aceste 3 sate nui..... Acum ca sa ma inteleji --- aceste 2 catune au un primar, o conducere locala, care din pacate se afla in comuna Cascalia,,,reesind din asta si din toate comentarile, se vede nu e prea locala ,adica indiferenta e foarte mare.. In ce priveste este curata ograda ta sau nu, sa stii ca nici nu ma intereseaza, pur si simplu nu prea te da cu parerea despre pamintul meu, daca nui cunosti situatia.. lumea care nu stie te crede .....

22:36, 11 Februarie 2010

pentru Marin (de Anonim)

Marine! Eu ii cunosc pe parintii tai si ii stimez pentru ca stiu ca sunt oameni cinstiti si nu se incadreaza in acel rind de oameni care se duceau noaptea si darmau totul de prin sat. Ma suparat insa faptul ca tu incerci sa iai apararea tuturor satenilor tai, chiar stiind ca o mare parte nu merita acest lucru, acuzindui pe cei care au plecat din sat. Eu tot am trait acolo si stiu realitatea acestor doua sate la fel de bine ca si tine. Fii deacord cu mine, cu multi oameni de acolo nu poti face gospodarie in sat.

23:12, 11 Februarie 2010

cunosc situatia (de Pentru Marin)

Draga Marine,daca tot vrei sa fii atit de obiectiv cum sustii,ar fi bine fara atac la persoana.Comentariil e ce au venit contraargument afirmatiilor tale,crede-ma ca sint facute in cunostinta de cauza.Nu esti unicul ce esti la curent cu situatia actuala din acele comune(cu atit mai mult, zici ca esti plecat din sat).Afirmi ca esti in cunostinta de cauza si incerci sa manipulezi cu ideea ca au venit fonduri pentru reparatia scolii si gradinitei din Coscalia si nu au fost alocate si celorlalte 2 sate.Aici as zice sa te informezi mult mai bine,deoarece intr-adevar s-au facut din proiecte obtinute prin implicarea tuturor locuitorilor cu contributie personala.Pot veni si cu un exemplu elocvent cit priveste drumurile,caci si aici tot a stat la baza spiritul civic al cetatenilor comunei Cascalia. S-au unit,au pus bani si au cumparat masini cu pietris si au pus pe strazile adiacente. Principalul e vointa si colaborarea, caci vorba aia "Dumnezeu da,dar in traista nu pune". O alta idee pe care o sustii cu vehementa este ca in satul tau nivelul intelectual(citez:"p rofesori iruditi") este foarte inalt si multi au studiat la universitati prestigioase. Nu conteaza cantitatea,important e calitatea. A studia pe contract nu e o problema in ziua de azi,dar daca e sa calculam raportul celor ce isi fac studiile la buget,cu siguranta situatia e alta.Aici nu ai cum sa ma contrazici caci sint in cunostonta de cauza si aceasta poate fi confirmata de situatia actuala a elevilor care frecventeaza scoala din Coscalia caci unii din ei nu sint in stare nici sa citeasca. Si pe urma vei zice ca ei au finisat studiile in Coscalia,dar cu toate astea nu se pot angaja. Deci aici mai conteaza si baza cu care au venit.Un elev din clasa 7 nu poti sa-l inveti acum sa citeasca.Totul se face la timpul potrivit. Cred ca ar trebui privite lucrurile cu mai putina subiectivitate si fara atac la persoana caci nu stii cine se afla in spatele ficearui mesaj si nici cum arata ograda acestuia pentru a aduce jigniri. Cei ce se pronunta cu detalii cunosc situatia caci nu are nimeni placerea de a scrie comentarii de dragul scrisului.

12:39, 12 Februarie 2010

fara gruzuri !!! (de MARIN)

In privinta atacului la persoana ::::: nu am atacat pe nimeni pina cind, mi se pare... Pur si simlu numi place cind cineva se autolauda, socodinduse mai gospodar ca altii.. Spui ca nu stiu cine sar putea afla in spatele fiecarui mesaj ::: sincer, ca persoana, nici nu ma intereseaza, ma intereseaza mai mult opinia,mentalitetul si cele scrise, in rest poate sa fie macar si ::::::::.Pentru stima fata de parintii mei MERSI MULT.. Ince priveste sustinerea satenilor :MACAR EU DACA ALTCINEVA NARE CINE: voi vad vati scapat ca lupii ..DORINE citeste mai bine comentntariile mele, tu vad teai legat binisor di scoala dar asta pe mine personal cel mai putin ma intereseaza ....... citeste - citeste si vei intelege.

12:44, 12 Februarie 2010

SIFROFCA (de MARIN)

Cu cine nu poti face gospodarie scriei pe nume dar nu vorbiti de toti...

16:23, 12 Februarie 2010

pentru Marin (de cunosc situatia)

Marine,poate nu stii ce inseamna atacul la persoana. Ai facut-o foarte direct,atacindu-l pe Dorin si laudindu-te cu curatenia din ograda ta. Cazul cu scoala a fost exemplul elocvent argumentelor tale care sustineai ca banii primariei se folosesc in scopul Coscaliei. Nu a fost un subiect pe care s-a insistat ci doar sa te faca sa intelegi. si comentariile anetrioare nu au fost indreptate impotriva ta sau a locuitorilor satului tau,dar au fost argumente fata de afirmatiile tale.

00:08, 13 Februarie 2010

mesaj (de euro)

si noi

00:09, 13 Februarie 2010

epoca (de serj)

noi deja traim rau

11:09, 13 Februarie 2010

DA (de MARIN)

Nu am atacat, eam dat pur si simplu de inteles ca prima de-a inbla ca Lenin cu chepca in mina si ase da cu pararea despre dezordinea altora sa se uite la el mai intii...ATIT... Mai mult ca atit sunt aprocsimativ increzut cai cunosc ograda .... no sa negam ca DORIN e doar un pseudonim...In Cascalia persoane cu asa viziune si vocabular se pot numara pe dejete.....

12:07, 14 Februarie 2010

speranta.. (de Alex)

Eu cred ca totusi este esire din situatzie si lokuitorii din aceste doua sate merita un trai decent,numai sa fie putzina staruinta si atentzie din partea conducerii,sper ca reportajul acesta nu va ramine neobservat,e imposibil ca sa fie aceasta situatzie si mai departe,trebuie luate masuri si de rezolvat intrebarea!! tot tineretul de akolo este la munka peste hotare nu mai e ca inainte, e trist sa vezi asa sate cum se ruineaza.Bravo Marin macar ca ai plecat din sat nu ai uitat de el si cit de cit il sustzii,totzi care au fost la Plopu sau Florica au fost multzumitzi si lea placut acolo,sunt oameni buni akolo si care muncesc mult,si normal nai sa muncesti nai sa ai!! P.S. cei de la conducere rezolvatzi problema si nu fitzi indiferentzi!!! Daca era in puterile oamenilor ei o rezolvau,...

12:17, 14 Februarie 2010

sa speram ca tot va fi bine (de Alex)

Trebuie sa se skimbe situatzia acolo ca e pacat sa se piarda aceste 2 sate care sunt in situatzia data,daca asa va fi si mai departe e perzania si asa e ici pe ici,majoritatea tineretului se duc de acolo deoarece nui nimic bun ce ar putea sa ofere copiilor,de ar fi scoala,gradinitza etc. eu personal as trai in sat dar pina ce ma gindesc la ceva mai bun...

12:36, 14 Februarie 2010

......... (de Vadim G.)

Dmn ul Ciontoloi luatzi situatzia sub control ajutatzi acesti oameni,trebuie sai ajutatzi,e in puterile dumneavoastra cit de cit...

12:38, 14 Februarie 2010

Pacat (de Alex)

Satul nostru drag e la ananghie.Trist...

12:46, 14 Februarie 2010

Strasnic... (de eu)

Imi inkipui ce mod de viatza si cit de greu le este la oamenii din aceste sate.Cei de mai sus care sunt la putere..facetzi ceva pentru ce mai suntetzi acolo.LA TREABA...

12:53, 14 Februarie 2010

da vdrug... (de vasile)

As vrea ca DOMNUL FILAT sa vada video ul acesta.Poate ar putea influentza asupra situatziei...

13:03, 14 Februarie 2010

Bravo (de s.Plop)

Bravo Marin...

14:09, 14 Februarie 2010

VIVA LA CUBA (de MARIN)

Hai -hai, bravo, vati trezit,foc.......BOJ ICA oricum rezolva problema pina la urma,, da pina atunci............

01:06, 15 Februarie 2010

Bravo (de Vichea O.)

Bravo Marinel...esti un patriot adevarat,macar ca nu esti cu noi in sat!

21:16, 16 Februarie 2010

parere (de de jora)

pai dar din 2001 de ce nu ati cerut apa ,gaz ,medic si altele - de aceia trebuie sa o rupem in UE si acolo la cheltuiala banilor se cere socoteala si atunci se va ridica si nivelul de trai daca nu vom fi trasi inapoi si zeci de ani vom fi chisati asa pina vom disparea cu totul

Conţinut
Fisiere:*